ראשי » זו עונת ברי!

זו עונת ברי!

פרסומת
תאורת ניתוח לד למרפאות שיניים

הסוויצ'בק במעלה הגבעה היה קצת מגודל והושבתי בגז מהטיפוס הקודם. אף אחד לא הופתע כשהחלקתי דוושה ושטפתי את הצמיג הקדמי לתוך השיחים. רחפתי מעל הצינור העליון כשהגבעול שלי נחבט במעיים שלי והתקפלתי בעדינות קדימה מעל הסורגים. ושם, עמוק במעמקים העכורים של הדשן, ראיתי אותו: הסלמון הראשון של העונה. זה היה שמנמן בצורה בלתי אפשרית, כמו אחד מאותם פטל כבד של GMO שאתה מקבל בחנויות המכולת של הרשת.

עברנו אביב וקיץ רטובים. זה היה טחוב ומענג והלכלוך הגיבור הרחיק את דעתי מהשפע המסורתי של הקיץ.

בלי לטרוח אפילו להוריד את הצמיג הגב שלי מהשביל כדי לתת לחבר שלי לפנות את הטיפוס, קטפתי אותו והחזקתי אותו למעלה. "זו עונת פירות היער אחי!"

הסלמון הראשון הזה היה הטוב ביותר של התיקון – בשל לחלוטין, כמעט גועש, כמו קוקטייל חמצמץ פטל-משמש. הייתי צריך לעצור שם, אבל כמובן שהתעמקתי בשיח, ובזזתי עוד כמה פירות יער פחות בשלים ופחות מושלמים. אין כמו להרוס את הראשון עם סדרה של מעקבים בינוניים.

אבל זה לא משנה. הברי הזה היה רק ​​הראשון מבין מאות, אולי אלפים, שאזלול לאורך השביל בחודשים הקרובים. וכשאנחנו עולים על האופניים שלנו ומסתובבים במעלה השביל, אני יכול לטעום את המורשת של כל פירות יער לצד השביל שאי פעם אכלתי.

נהגתי למלא כלי טופר של פטל שחור מהחלקה בחצר של אמי, להעמיס אותו בתרמיל הדקין המתוק שלי, ולנסוע להר מוסקבה ולנשנש אותם תוך כדי קפיצות. פעם אחת התרסקתי על גבי והטופרוור קרס בצליל פיצוח שהייתי בטוח שעמוד השדרה שלי נשבר.

מאוחר יותר, בטיטון, רכיבות הנוער שלנו נחטפו לעתים קרובות על ידי האקלברי. בדרך כלל רכבתי עם קבוצות ה"בעייתיות" – הילדים שהיו צריכים קצת יותר השגחה – וכל כך הרבה רכיבות גסות ומעוררות מחלוקת נחסכו על ידי כתמי פירות יער לצד השביל. היינו זורקים את האופניים, ואת כל התסכולים הקשורים אליהם, לתוך השיחים, ואז צונחים בעצמנו ועושים את מיטב חיקויי הדובים שלנו ומפשיטים את השפע של הקיץ. פַּעַם זֶה ילד, זה שתמיד היה בצרות בגלל שיטוט, או דחף את החברים שלו, או מזמזם צמיגים של ילדים קטנים יותר, הביא לי תות בר מושלם שהוא מצא, וזה היכה קצת אחרת.

אני יודע שזה קצת חילול קודש, אבל אני לא באמת בחור האקלברי. אולי ההתבגרות בצפון איידהו עוררה בי את הפיתוי שלהם, אבל הם בסדר, לא מצוינים. יש להם כל כך הרבה עבודה לבחור, ומשהו בטעם הלוואי שלהם מבאס אותי. זה דומה לאופן שבו מתארים שונאי הכוסברה את מערכת היחסים שלהם לאותו עשב. נראה שעדיף להשאיר את האקלברי לדובים, שיכולים להרשות לעצמם לאכול את כל השיח במקום לקטוף בעדינות את פירות היער. אבל בספטמבר אחד גילינו טלאי גדול בטיול אריזה על אופניים ומילאנו את בקבוקי המים שלנו באקים. באתר הקמפינג התרווחתי עירום ליד המעיין החם, אכלתי גרגירי האקלברי כמו איזה נסיך חיוור, שעיר ודקדנטי. זה לחיות.

ההשלכות של עונת פירות היער, המתבטאים בפזרת דובים.

כאן ב-PNW יש לנו שפע של פירות יער לבחירה. ההליכה למכולת רצופה בפטל שחור, ובמתחם הדיור של הזקנים הקטנים במורד הרחוב יש אוכמניות שמנות נשפכות על המדרכה.

בקיץ שעבר יצאנו לסיבוב בכמה שבילים פחות עמוסים. בדרך מצאנו את החלק העבה ביותר של פירות יער שאי פעם אכלתי, שלם עם אצבעונים מסיביים. אכלנו את עצמנו עד שהרגשתי בחילה, הבר שלי אוחז דביק במיץ פירות יער. בדרכנו חזרה למכונית לקחנו את קיצור הדרך הגרוע ביותר בחיי, ויצאנו שרוטים וטפרים כמו קורבנות של בור כדורים של מקדונלדס מלא בחתולים זועמים. כשליקקנו את הפצעים שלנו בשמש, הגיח מהדשן גבר עתיק, שזוף להפליא ועור עור. הוא לבש מכנסיים קצרים מאוד, נעליים ולא שום דבר אחר. ניהלנו שיחה קצת סוריאליסטית על תחזוקת שבילים ופירות יער לפני שהוא נעלם בחזרה לתוך השיחים. איכשהו הוא היכה אותנו בחזרה לרכב, למרות שהוא היה ברגל ואנחנו על אופניים. אני חושב על האיש הזה ועל שיזוף העור המבוגר המושלם שלו לעתים קרובות.

האהוב עלי מכל גרגרי ה-PNW הוא האצבעון הצנוע. הם לא שופעים ושופעים כמו אוכמניות או אפילו סלמוברי. הם קטנים יותר, קשים יותר לקטיף, ויש להם שוליים קטנים יותר להבשלה מושלמת בהשוואה ליתר פירות היער. אבל אני אוהב איך הם מחליקים מהליבות הלבנות שלהם, קליפות חלולות של פירות יער. אני אוהב את המרקם המעט מיובש שלהם, כמעט מיובש בהקפאה, ואת פרץ המתיקות הזעיר והמושלם הזה. מעולם לא מצאתי מספיק אצבעונים ברכיבה אחת כדי להימאס מהם, אף פעם לא אכלתי אותם יותר מדי והרסתי את הטעם עם היכרות. הדברים הטובים ביותר מגיעים במינונים קטנים כדי לשמור עליהם מיוחדים, וכל אצבעוני מרגיש כמו זכות, מתנה. אל תטרחו לנסות למלא בקבוק או מיכל אחר, הם לא מטיילים טוב. במקום זאת, אכלו אותם מיד, לצד השביל, והודו ליקום על השפע שלו.

אז אני מתנצל אם אתה שומע רעשים חזקים מהשיחים על שביל השביל, ורואה אופניים נטושים ליד כתם ברי. האצבעות שלי דביקות והלשון שלי מוכתמת. יש חתיכות קטנות של עלים וגפנים בגרביים שלי, והבקבוק שלי מלא למחצה בפירות יער. יש סיכוי טוב שכל אופני סקירה שאשלח בחזרה בחודש הקרוב לערך יגיעו עם כמה אוכמניות אקראיות שמתגלגלות סביב תא האחסון בצינור למטה. זו עונת פירות היער, והכוס שלי מלאה.