ראשי » Ski Bike – איגוד רכיבה על אופניים אדוונצ'ר

Ski Bike – איגוד רכיבה על אופניים אדוונצ'ר

פרסומת
תכנון תשתיות רפואיות

כשהצעתי לראשונה את הרעיון של מיזוג סקי עם רכיבת אופניים לדייגו, עיניו הכחולות העגולות התרחבו, וגבותיו התרוממו בהפתעה. במבט לאחור, אני יכול להבין את התגובה שלו – שיפרתי את כישורי טיולי הסקי שלי באותו הרגע, בזמן שהוא היה חדש ברכיבת אופניים. לאחרונה הוא רכש את אופני הטיולים הראשונים שלו והיתה לו רק קומץ חוויות קצרות באריזת מזוודות. הרעיון של שילוב רכיבת אופניים בשטח, קמפינג וסקי הרגיש גדול מכדי להבין.

אבל זה היה לפני כמה שנים. דייגו הוא מישהו שדורש זמן כדי להרהר בהרפתקה, להתכונן אליה נפשית, בעוד שאני האנטיתזה – אימפולסיבית. החיים, הבנתי, כולם עוסקים באיזון. אני מחבק הרפתקאות; הוא מתעמק בטכניקה. לפיכך, מצאנו את ההתאמה הנכונה.

בעוד שנסיעה באופניים היא פשוטה מבחינת שטח, אבטחה וטכניקה, טיולי סקי דורשים די הרבה ידע לגבי כל אחד מהם. עם זאת, לשני ענפי הספורט יש לא מעט במשותף. העיקרית? ההרפתקה עצמה. הניסוי הראשוני שלנו ששילב את שני העיסוקים הללו העניק לנו תובנות לגבי הגבולות שלנו, הציוד המתאים והשיקולים המכריעים של תזמון, מיקום ובחירת השטח. סיכמנו שאנחנו רוצים לרכוב מחוץ למסלול, עמוס בציוד קמפינג וטיולי סקי, במטרה לבלות כמה לילות בפירנאים הספרדיים.

לעצור ליד נהר צלול לאכול ארוחת צהריים, לספוג מעט ויטמין D ולטבול את עצמנו במים היה מתגמל.

אנה זמורנו

עדיין לא צברתי ביטחון רב בסקי כמו ברכיבה על אופניים – זו הייתה רק השנה השנייה שלי בטיול במדרונות – אבל דייגו הרגיש בדיוק הפוך. הוא עושה סקי מאז שהיה ילד קטן, אז שנינו ניסינו לתמוך אחד בשני בספורט שבו היה לנו הכי הרבה ניסיון.

הרפתקת המולטי-ספורט הראשונה שלנו הגיעה בינואר 2023. ניצלנו את החורף המתון שחוותה אירופה במהלך עונת 2022/23. שלג ירד רק כמה פעמים, ואפילו באתרי הסקי לא ירד הרבה שלג עד אמצע ינואר, מה שהותיר רצועות דשא וחצץ גדולות חשופות ומושלמות לרכיבה על אופניים. כפי שנאמר, darle la vuelta a la tortilla – "להפוך את השולחן" – אז תכננו הרפתקה מגניבה וקצרה לסיום חופשת חג המולד שלנו.

השלג שהיה לנו בפירנאים לא הספיק כדי לכסות את העמקים, והותיר רק את הפסגות הגבוהות יותר בגובה 6,550 רגל מוקפות בלבן. היה קצת שלג, אבל היינו צריכים להיות יצירתיים כדי למצוא אותו. מכיוון שדייגו מכיר את הפירנאים כמו את כף ידו, הוא התווה מסלול ששילב שבילי חצץ וטיולי סקי. סוף סוף הגיע יום החזרות, והיינו נרגשים ועצבניים באותה מידה לקראת החוויה הראשונה שלנו בסקי חצץ אי פעם. במהלך היום הזה למדנו הרבה, לא רק על הצמדת המגלשיים כמו שצריך לאופני גראבל אלא גם על גבולות הגוף שלנו. לאחר שעלינו 2,300 רגל עם אופניים עמוסים, השארנו את האופניים ואת שאר הציוד שלא היינו צריכים על הדשא. לבשנו מגלשיים, מגפיים, ביגוד מתאים ותרמיל עם כל ציוד הבטיחות שאתה צריך לטיולי סקי בתוספת קצת אוכל ומים. בצהריים הייתי מיובש ותשוש; מסתבר ששילוב של ענפי ספורט אלו באותו יום דורש מאמץ רב וכושר והתניה מעולים. מכיוון שהיה חורף, הימים היו קצרים והיינו צריכים להיות מודעים לאור הטבעי ולתנאי השלג כיוון שהוא המשיך להשתנות לאורך היום.

HellBikes

ככל שצברו מטרים, הנוף של חלק זה של הפירנאים השתפר.

דייגו בורצ'רס

כעת, לאחר שעשינו ריצת מבחן מוצלחת, הגיע הזמן למתוח את ההרפתקה. החוויה השנייה הזו הרגישה הרבה יותר טוב מהראשונה. הימים היו ארוכים יותר, כישורי אריזת הציוד שלנו שוכללו, והביטחון שלנו בשני ענפי הספורט גדל. חג הפסחא היה הזמן המושלם לקחת כמה ימי חופש בפינה קסומה ונידחת של הפירנאים הספרדיים: מזג האוויר היה לצידנו עם ימים מבריקים והשלג עדיין היה שובב בהתחשב במעט המשקעים שהיו לנו במהלך החורף.

ההכנות החלו ימים קדימה, לאור התכנון המדוקדק הנדרש. ככל שחלף הזמן, מצאנו את עצמנו מעמיסים ציוד ליד סכר בובל בעמק טנא המדהים. שני אופני גראבל עמוסים במלואם עם אוכל לארבעה ימים, ציוד מחנאות ודברים לטיולי סקי קבעו לנו את הימים המדהימים ביותר של החורף האחרון. הקילומטרים הראשונים הם תמיד להסתגל למשקל ולהיות מוכנים נפשית להרפתקה שלפנינו. הרגשתי נרגש, עצבני ומסוקרן, אבל איכשהו האושר היה המצב העיקרי שלי. האופניים שלנו התנדנדו מתחת לעומס, חולפים על פני מכוניות בכבוד הדדי במהלך הקילומטרים הראשונים לפני שפנינו לשביל הר החצץ. לאחר שיצאנו מהאספלט, הוסרו מעילים כשקרני השמש החלו לחמם את עורנו. היו לנו כמעט 3,000 רגל של טיפוס קדימה, מבטיחים נופים עוצרי נשימה וללא דחיפות להגיע למקלט הפתוח הקטן שמצאנו במפה. אצבעותינו היו מחזיקות, בתקווה שהמקלט – שלא ניתן לשריין – לא היה כבר תפוס. סחבנו את האוהל שלנו לכל מקרה.

HellBikes

הצריף הפתוח היה מחנה הבסיס המושלם לביבי. החיסרון היחיד היה שזה הרגיש כמו מקרר.

אנה זמורנו

הצל במהלך החלק הראשון של העלייה עזר לנו מאוד בכך שהשאיר אותנו קרירים מכיוון שהיינו צריכים חימום ארוך יותר כדי להסתגל לשביל החצץ. ברגע שטיפסנו העצים נסוגו, השמש התחזקה והנופים השתפרו. השפלה נעשתה ירוקה יותר בעוד הפסגות הגבוהות עדיין היו מכוסות בשלג. עדיין לא ראינו את הפסגה ואת האזור שרצינו לטייל בו, אבל יכולנו להבחין בכמה מהמעליות מאתר הסקי Panticosa. הימים האלה היו האחרונים של העונה, והמדרונות שרדו עם שכבת השלג הדקה ביותר שראיתי אי פעם באתר נופש. המשכנו ברכיבה למעלה, נהנינו מהנופים ומאיך שהנוף המשיך להשתנות ככל שהגענו לגובה. ההפסקה הראשונה הגיעה בצהריים כשמצאנו נחל הרים קר וקריסטלי, הסצנה האידיאלית לארוחת צהריים וטבילה מרעננת. בינתיים, רעש המרמיטות וריח ההרים יצרו אווירה שהזכירה לנו שהאביב ממש מעבר לפינה.

מתיחות ירידה לסירוגין סיפקו הפוגה לרגליים ונתנו לעינינו הזדמנות לרחוץ ביופיו של המקום. מצד אחד אפשר היה למצוא את הנהר ואת קולו היציב ליד שדה גדול וירוק כמעט מוכן לפריחה; השני התהדר בקירות אבן חומים ואפורים המתנשאים בצורה מלכותית. מפל של פסגות מושלגות, עטור ההר שחיפשנו, הגיח בהדרגה. סוף סוף יכולנו לראות מרחוק את מחנה הבסיס שלנו לימים הבאים. התכוננו לקטע האחרון של הרפתקת הרכיבה שלנו עם חיוכים גדולים על הפנים.

HellBikes

המחבר השתמש בקרמפונים כדי לטפס על אחד המדרונות הראשונים למרגלות ההר.

דייגו בורצ'רס

העמק פנה מערבה במדרון הגדול הבא. זה דרש דחיפה קצרה בגלל שטח תלול וסלעים גדולים. השביל בו הלכנו זיגזג על פני אתגרים כמו בוץ דביק ושבילים מכוסי שלג. שוב דחפנו את האופניים מעל השלג, והשארנו עליו מסלול אחיד. צרחות שמחה, רגליים רטובות, נופים מדהימים ומרמוטות נדהמות למראה היו כל מה שהיה בסצנה. אני מניח שהיינו מהמבקרים האנושיים הראשונים שהמרמוטות האלה ראו העונה. נראה שהם התעוררו מהרדיפות שלהם אחרי החורף היבש והבלתי אופייני, כי ראינו אותם מתרוצצים ומתחבאים בעיר התת-קרקעית שלהם כשהבחינו בנוכחותנו.

במחנה הבסיס – המפלט שלנו – קיבלו את פנינו נופים עוצרי נשימה נוספים. קיר גדול מגרניט ואבן צפחה הפונה צפונה ליד הבקתה גרם לנו להרגיש שדונים. למרות שהמחסה הפתוח הזה שימש היטב כאחסון לציוד הרכיבה והמחנאות שלנו – מחזיק אצבעות על כך שלא היו לנו בעיות כשהוא נשאר פתוח – היינו להוטים לחקור רחוק יותר על מגלשיים. במקור כיוונו לפסגת טנדירה, פנינו לחקור את המדרונות הסמוכים על מנת להימנע משלג דק ומנתיבי גישה ארוכים. החלטנו ללכת רחוק יותר מערבה וללבוש את המגלשיים שלנו ישירות מהצריף למחרת.

HellBikes

המחבר נזכר שצרח, "יהא! יואוווו!" סקי במורד המדרון הראשון.

דייגו בורצ'רס

השקיעה הראשונה והשעה הכחולה היו אפיים כמו הנופים, אבל השינה שלנו באותו לילה הייתה גרועה. למרות שהיו לנו ציוד שינה בחורף, הצריף שמר על הקור של החורף. זה לא היה משהו שהאנרגיה של קרני השמש הראשונות וארוחת בוקר נהדרת לא יכלו לפתור, ועד מהרה החלקנו מגלשיים על שלג. סרט שלג צר התרחב לשדה לבן ככל שהתקדמותנו נמשכה.

ממוקם בגובה 9,045 רגל בשוליים המערביים של סיירה טנדניירה, פניה סבוקוס אפיינה את התבליט החזק של מערב הפירנאים עם פסגות אבן גיר גבוהות בצידו הצפוני. ככל שטיפסנו יותר, כך התרחבה התפיסה שלנו לגבי ההר והעמק. למרות שגם במהלך העלייה הרגשנו די חזקים, בכל זאת עשינו כמה הפסקות בדרך. החלק השטוח ביותר של סיור הסקי הגיע לסיומו עם שיפועים גדולים לפנינו. הבחירה להיות קרובה יותר לחומה של ההר לא רק אילצה אותנו להחליף את המגלשיים שלנו בקרמפונים אלא גם העמידה אותנו בצל. עקפנו את המדרונות הללו בטיולים אלכסוניים עד למועד הגענו למרגלות ההר, שטופנו שוב באור השמש. הנופים הרחבים שהיו לנו מולנו העניקו הצצה לשני האנשים הראשונים האחרים שנראה בהרפתקה שלנו. הם היו על הרכס לפני הפסגה, בין הקולויר של הירידה לטיפוס הגדול האחרון. חטיף מהיר לפני העלייה נתן לנו מספיק אנרגיה כדי לכבוש את החלק הראשון של ניסיון ה-Sabocos שלנו.

HellBikes

מעולם לא נהנתה כל כך פיסת שלג כמו זו שלפני המקלט.

אנה זמורנו

מגלשיים עלו שוב, הגענו למקום שבו נראה את שני הבחורים האלה מאוחר יותר. קיר גרניט עצום התיישר מלמעלה אל הרכס הבא, משרטט באופן טבעי חצי עיגול. כשהשמש נעה, הצל של החומה הגדולה תפס שוב מקום. הגיע הזמן ללבוש את הז'קטים, ליהנות מהבריזה המקפיאה וגם מקצת זיתים, כריך טוב וכמה חתיכות שוקולד ל…